Περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Ύδρευση Δήμων Ηλείας από τεχνητή λίμνη Πηνειού (ΜΠΕ 168)

Ύδρευση -Διυλιστήριο από τεχνητή λίμνη Πηνειού (ΜΠΕ 168)

Αντικείμενο της μελέτης είναι ο σχεδιασμός του διυλιστηρίου επεξεργασίας νερού στην περιοχή αμέσως κατάντη της τεχνητής λίμνης του Πηνειού, και των έργων μεταφοράς του νερού από το διυλιστήριο μέσω του υφιστάμενου δικτύου Κακοταρίου αλλά και νέου ενισχυτικού δικτύου, στους Δήμους Αμαλιάδας, Ανδραβίδας, Βαρθολομιού, Βουπρασίας, Γαστούνης, Κάστρου - Κυλλήνης, Λεχαινών, Τραγανού. Ο εξυπηρετούμενος πληθυσμός του έργου ανέρχεται σε 73,865 κατοίκους στην υφιστάμενη κατάσταση, ενώ σε ορίζοντα 40ετίας σε 141,655 κατοίκους. Οι υδρευτικές ανάγκες της εξυπηρετούμενης περιοχής (μέση ημερήσια παροχή) ανέρχονται σε 373 lt/sec σε ορίζοντα 20ετίας και σε 647lt/sec σε ορίζοντα 40ετίας. Αντικείμενο της μελέτης υπήρξε η σε προκαταρκτικό επίπεδο εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η προίαση κατ’ αρχήν επανορθωτικών μέτρων για την κατασκευή και λειτουργία του έργου.

Φορέας ανάθεσης: Δήμος Αμαλιάδας.

 

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Τμήμα Πάνορμος – Λινοπεράματα (ΜΠΕ 169)

Μελέτη Αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο. Τμήμα: Πάνορμος – Λινοπεράματα (ΜΠΕ 169)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ του έργου αυτού και συγκεκριμένα του οδικού τμήματος Πάνορμος-Λινοπεράματα. Πρόκειται για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου για την ανακατασκευή - αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης(ΒΟΑΚ).

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι εθνική οδός (Ε.0.90) και αποτελεί την κύρια οδική σύνδεση της Μεγαλονήσου αφού διατρέχει ολόκληρο το βόρειο τμήμα της από τη Κίσσαμο στο δυτικό άκρο έως τη Σητεία στο ανατολικό. Το μελετώμενο τμήμα ευρίσκεται μεταξύ Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Συνεπώς εξυπηρετεί τις υπερτοπικές κινήσεις της Δυτικής με την Ανατολική Κρήτη, ιδιαίτερα δε με το Ηράκλειο που είναι η μεγαλύτερη πόλη και το μητροπολιτικό κέντρο του νησιού.

Το μελετώμενο τμήμα έχει μήκος 50Km περίπου και γενικά κινείται στο όριο της παραλιακής ζώνης σε υπεραστική περιοχή πλην των τμημάτων που γειτνιάζουν με οικισμούς όπως ο Πάνορμος, η Σκεπαστή, το Μπαλί, οι Σίσες, το Φόδελε και βεβαίως η περιαστική και αστική ζώνη του Ηρακλείου. Η ανάγκη μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης σε αυτοκινητόδρομο προκύπτει από τα κυκλοφοριακά και λοιπά δεδομένα (ατυχημάτων, επικινδύνων θέσεων κλπ) σύμφωνα με προϋπάρχουσες μελέτες και έρευνες.

Φορέας ανάθεσης: Δ/νσης Μελετών Έργων Οδοποιίας (Δ.Μ.Ε.Ο.) του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

Δίκτυο ομβρίων σε περιοχές του Δ. Νέας Ερυθραίας (ΜΠΕ 170)

Μελέτη δικτύου ομβρίων σε περιοχές του Δήμου Νέας Ερυθραίας (ΜΠΕ 170)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ των έργων δικτύου ομβρίων σε περιοχές του Δήμου Νέας Ερυθραίας. Αντικείμενο της μελέτης είναι η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων δικτύου ομβρίων σε περιοχές του Δήμου Νέας Ερυθραίας. Ο σκοπός του έργου είναι η ασφαλής αποχέτευση των ομβρίων συγκεκριμένων περιοχών του Δήμου Ν. Ερυθραίας προς τον τελικό αποδέκτη της περιοχής. Ο τελικός αποδέκτης των ομβρίων υδάτων της υπό μελέτη περιοχής είναι ο ποταμός Κηφισός. Στον Κηφισό η απορροή των συγκεκριμένων υπολεκανών οδηγείται μέσω κλάδων του, οι οποίοι τέμνονται εγκάρσια από την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Στα κατάντη της Ε.Ο. οι εν λόγω κλάδοι εμφανίζονται με σαφώς διαμορφωμένες κοίτες, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στα ανάντη αυτής, με την εξαίρεση ίσως του ρέματος της Αγ. Μαρίνας, όπου και εκεί όμως η μισγάγγεια δεν είναι εντελώς σαφής.

Φορέας ανάθεσης: Δ/νση  Δ10 του ΥΠΕΧΩΔΕ

 

Διευθέτηση χειμάρρου Αγίου Γεωργίου και συμβαλλόντων ρεμάτων Μαύρης Ώρας (ΜΠΕ 171)

Διευθέτηση χειμάρρου Αγίου Γεωργίου και συμβαλλόντων ρεμάτων Μαύρης Ώρας και διυλιστηρίων στο Θριάσιο Πεδίο Αττικής (ΜΠΕ 171)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΜΠΕ για την “Ανανέωση και επέκταση των περιβαλλοντικών όρων του Έργου «Διευθέτηση Χειμάρρου Αγίου Γεωργίου και Συμβαλλόντων Ρεμάτων Μαύρης Ώρας και Διυλιστηρίων στο Θριάσιο Πεδίο Αττικής». Αντικείμενο της μελέτης είναι, η ανανέωση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου, η τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων για τα τμήματα του έργου που έχουν αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά αλλά εμφανίζουν διαφοροποιήσεις από τον αρχικό τους σχεδιασμό και η επέκταση των περιβαλλοντικών όρων για τα τμήματα του έργου που δεν συμπεριλαμβάνονταν στον αρχικό σχεδιασμό. Το έργο χωροθετείται στην περιοχή της Δυτικής Αττικής (Νομαρχία Δ. Αττικής) και συγκεκριμένα στο Δήμο Ασπροπύργου. Γίνεται εκτίμηση και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου τόσο κατά τη φάση κατασκευής όσο και κατά τη λειτουργία του.

Φορέας ανάθεσης: Δ/νση  Δ10 του ΥΠΕΧΩΔΕ
Αριθμός Έγκρισης (ΕΠΟ): 104085, 18-5-2006

 

 

Περιφερειακός Δρόμος Οικισμού Πανόρμου (ΜΠΕ 172)

Περιφερειακός Δρόμος Οικισμού Πανόρμου (ΜΠΕ 172)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΜΠΕ του έργου «Κατασκευή Περιφερειακού δρόμου Οικισμού Πανόρμου Τήνου» μήκους 1,512 km περίπου. Το δυσμενές ανάγλυφο, αλλά και η άναρχη ανάπτυξη του οικισμού, δεν έχουν επιτρέψει την κατασκευή ενός στοιχειώδους εσωτερικού οδικού δικτύου στον οικισμό του Πανόρμου με αποτέλεσμα ο βασικός του κορμός να εξυπηρετείται αποκλειστικά μέσω του υφιστάμενου κρηπιδώματος που έχει μετεξελιχθεί σε μία ιδιότυπη «παραλιακή οδό». Ο πυρήνας του οικισμού επικοινωνεί με αυτήν μέσω στενών ιδιωτικών διόδων πλάτους 1-3 μέτρων με την μορφή είτε σκαλιών είτε αυτοσχέδιων τσιμεντόδρομων – πεζόδρομων. Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις, εναλλακτικές λύσης για την όδευση του έργου και τελικά προτάθηκε η καλύτερη από πλευρά περιβαλλοντικών επιπτώσεων λύση καθώς και μέτρα αντιμετώπισης των επιπτώσεων που προκύπτουν από αυτή.

Φορέας ανάθεσης: Κοινοτικό Συμβούλιο Πανόρμου Τήνου.

 

Πεζόδρομος κατά μήκος της ακτής στην παραλιακή λεωφόρο Πόρτο-Ράφτη (ΜΠΕ 174)

Κατασκευή πεζοδρόμου κατά μήκος της ακτής στην παραλιακή λεωφόρο Πόρτο-Ράφτη (ΜΠΕ 174)

Η μελέτη αφορά, στην κατασκευή πεζόδρομου συνολικού μήκος 300 περίπου μέτρων και πλάτους περίπου 3,0μ κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου του Πόρτο Ράφτη. Ο πεζόδρομος θα κατασκευασθεί προς την πλευρά της θάλασσας ως ξύλινη εξέδρα εν προβόλω και θα καλύψει την ανάγκη περιπάτου κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου.Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεων που είναι δυνατόν να επέλθουν στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής, κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας του έργου και προτάθηκαν μέτρα για την αντιμετώπιση τους

Φορέας ανάθεσης: Ιδιώτης