Περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Έργα ύδρευσης των οικισμών Συνδέσμου Ύδρευσης Ν. Ημαθίας (ΜΠΕ 162)

Μελέτη βελτίωσης και επέκτασης των έργων ύδρευσης των οικισμών του Συνδέσμου Ύδρευσης Ν. Ημαθίας (ΜΠΕ 162)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ των απαιτούμενων έργων βελτίωσης, εκσυγχρονισμού και επέκτασης των εξωτερικών υδραγωγείων του Συνδέσμου Ύδρευσης Ν. Ημαθίας (έργα υδροληψίας, αγωγοί μεταφοράς και διανομής νερού, δεξαμενές αποθήκευσης, υδατόπυργοι, τεχνικά έργα κ.λ.π.) τα οποία απαιτούνται για την πλήρη κάλυψη των υδρευτικών αναγκών επτά Δήμων του Συνδέσμου και όλων των οικισμών τους. Οι ανάγκες αυτές συνιστούν το 42% των συνολικών αναγκών του νομού.

Σε απόλυτα μεγέθη ο πληθυσμός του συνόλου των οικισμών ανέρχεται σήμερα σε 60.000 κατοίκους περίπου ενώ στο χρονικό ορίζοντα σχεδιασμού των έργων (2044) εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 76.000 κατοίκους. Οι μέγιστες ημερήσιες ανάγκες σε νερό ανέρχονται σήμερα σε 263l/sec ενώ στον χρονικό ορίζονται σχεδιασμού των έργων αναμένεται ότι θα ανέλθουν σε 331l/sec. Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν σε προκαταρκτικό επίπεδο οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία των έργων και προτάθηκαν καταρχήν μέτρα αντιμετώπισης των επιπτώσεων αυτών.

Φορέας ανάθεσης: Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμου Αλεξάνδρειας και Κοινοτήτων Περιοχής Ν. Ημαθίας
Προϋπολογισμός έργων: 43.691.000€

Εγνατία οδός – Δ.Μ.Κ.Α.: οδός Δισπηλιού Καστοριάς (τμήμα 45.7.1) (ΜΠΕ 163)

Εγνατία οδός – Δ.Μ.Κ.Α.:  οδός Δισπηλιού Καστοριάς (τμήμα 45.7.1),(ΜΠΕ 163)

Η μελέτη αυτή αποτελεί τη ΜΠΕ του οδικού έργου: “Οδός Δισπηλιού – Καστοριάς” του άξονα “Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή” της Εγνατίας Οδού.

 

Το έργο χωροθετείται στο Νομό Καστοριάς. Το έργο διέρχεται από τους Δήμους Καστοριάς, Μακεδνών και Αγίας Τριάδας. Πιο συγκεκριμένα, διέρχεται από τα Δημοτικά Διαμερίσματα Καστοριάς του Δήμου Καστοριάς, Δισπηλιού του Δήμου Μακεδνών και Μανιάκων του Δήμου Αγίας Τριάδας. Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μελετήθηκε η κατασκευή και λειτουργία οδικού τμήματος συνολικού μήκους 4.230m καθώς και τεσσάρων ισόπεδων κόμβων. Το έργο παρουσιάζει ιδιαίτερη ευαισθησία λόγω, αφενός μεν λόγω της ύπαρξης της προστατευόμενης λίμνης της Καστοριάς και αφετέρου λόγω της ύπαρξης του διεθνούς σημασίας αρχαιολογικού χώρου Δισπηλιού. Στη μελέτη αξιολογήθηκαν οι εναλλακτικές λύσεις και προτάθηκαν μέτρα και όροι για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Φορέας ανάθεσης: Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Νομαρχία Ημαθίας
Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμου Αλεξάνδρειας και κοινοτήτων περιοχής

Σύνδεση της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Βοιωτίας και των Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ΜΠΕ 164)

Μελέτη σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Βοιωτίας και των Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο (Α' Φάση)-(ΜΠΕ 164)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ του έργου: «Σύνδεση Βιομηχανικής περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) της Θίσβης και της ΒΙ.ΠΕ. Θηβών με το σιδηροδρομικό δίκτυο». Πρόκειται για την κατασκευή και λειτουργία μονής σιδηροδρομικής γραμμής προς εξυπηρέτηση εμπορευματικών τρένων από και προς τις Βιομηχανικές Περιοχές Θίσβης και Θηβών. Το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής είναι 62km και το καθαρό πλάτος της διατομής είναι 9m. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σύνδεση των ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης και Θηβών με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό δίκτυο, η μελέτη της οδοποιίας σχεδίασε και μελέτησε 5 εναλλακτικές χαράξεις - λύσεις, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η σύνδεση αυτή. Οι χαράξεις αυτές αποτελούν σιδηροδρομικά τμήματα μέσω των οποίων προέκυπταν 3 διαφορετικά εναλλακτικά σενάρια χαράξεων. Τα σενάρια αυτά εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και προτάθηκε η βέλτιστη από περιβαλλοντικής απόψεως λύση.

Φορέας ανάθεσης:  ΟΣΕ Α.Ε.
Αριθμός Έγκρισης ΠΠΕ: 140145/26-5-05

 

Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το Σ.Σ.Οινόης (ΜΠΕ 165)

Μελέτη σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Βοιωτίας και των Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο(Α' Φάση). Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό σταθμό Οινόης, (ΜΠΕ 165)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ του έργου: «Σύνδεση Βιομηχανικής περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο» και συγκεκριμένα της «Σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το Σιδηροδρομικό Σταθμό Οινόης». Πρόκειται για κατασκευή και λειτουργία μονής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 1.143m για την εξυπηρέτηση εμπορευματικών τρένων από και προς τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου ΕΛΒΑΛ. Εξετάσθηκαν σε προκαταρκτικό επίπεδο οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του έργου και προτάθηκε η βέλτιστη από περιβαλλοντικής απόψεως εναλλακτική λύση.

Φορέας ανάθεσης: ΟΣΕ Α.Ε.
Αριθμός Έγκρισης ΠΠΕ: 140145, 26/05/05

 

Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το Σ.Σ.Δήλεσι (ΜΠΕ 166 και 257)

Μελέτη σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Βοιωτίας και των Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο (Α' Φάση). Σύνδεση ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό σταθμό Δήλεσι (ΜΠΕ 166 και 257)

Η μελέτη αυτή αποτελεί την ΠΠΕ και ΜΠΕ του έργου: «Σύνδεση Βιομηχανικής περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Οινοφύτων με το σιδηροδρομικό δίκτυο» και συγκεκριμένα της «Σύνδεσης της ΒΙ.ΠΕ. Οινοφύτων με το Σιδηροδρομικό Σταθμό Δήλεσι». Η παραπάνω σύνδεση αφορά τα χυτήρια της ΧΑΛΚΟΡ με το Σ.Σ. Δήλεσι.

Πρόκειται για την κατασκευή και λειτουργία μονής σιδηροδρομικής γραμμής για την εξυπηρέτηση εμπορευματικών τρένων από και προς τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου ΧΑΛΚΟΡ. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σύνδεση των χυτηρίων της ΧΑΛΚΟΡ με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό δίκτυο, η μελέτη της οδοποιίας σχεδίασε και μελέτησε 3 εναλλακτικές λύσεις. Οι 3 αυτές εναλλακτικές λύσεις οποίες αποτελούν σιδηροδρομικά τμήματα, μέσω των οποίων συνιστώνται 2 διαφορετικά εναλλακτικά σενάρια χαράξεων. Τα σενάρια αυτά εξετάστηκαν και αξιολογήθηκαν ως προς τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και προτάθηκε η βέλτιστη από περιβαλλοντικής απόψεως λύση.

Φορέας ανάθεσης: ΟΣΕ Α.Ε.
Αριθμός Έγκρισης ΠΠΕ: 125915, 01/02/07

Οδική σύνδεση Δ.Δ. Δήμου Κόζιακα. Τμήμα Γοργογύρι - Κόρη (ΜΠΕ 167)

Οδική σύνδεση Δημοτικών Διαμερισμάτων Δήμου Κόζιακα (τμήμα Γοργογύρι - Κόρη) -(ΜΠΕ 167)

Οι μελέτες αυτές αποτελούν την ΠΠΕ και τη ΜΠΕ για το οδικό τμήμα «Γοργογύρι – Κόρη», το οποίο συνδέει τους ομώνυμους οικισμούς του Δήμου Κόζιακα Ν. Τρικάλων. Πρόκειται για βελτίωση - διαπλάτυνση - ασφαλτόστρωση υφιστάμενου χωματόδρομου, συνολικού μήκους 6.765m και πλάτους 6.0m. Η βελτίωση του εν λόγω δρόμου κρίθηκε αναγκαία, δεδομένων των πολύ φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών του, τα οποία, κατά θέσεις, καθιστούσαν επικίνδυνη τη διέλευση.

Φορέας ανάθεσης: Δήμος Κόζιακα