Τροποποίησης-Ανανέωσης

"Οδός Αιτωλικό – Αστακός – Μύτικας. Τμήμα Αιτωλικό – Αστακός" Ανανέωση ΕΠΟ (ΠΕ 144)

Οδός Αιτωλικό – Αστακός – Μύτικας. Τμήμα Αιτωλικό – Αστακός (Χ.Θ. 0+000 – 8+000 και Χ.Θ. 18+300 – 28+250). Ανανέωση της υπ’ αρ. 70070(76415)/7-4-1998 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΠΕ 144)

Η μελέτη αποτελεί Τεχνική Έκθεση για την ανανέωση (Παράταση της Χρονικής Διάρκειας Ισχύος) των Περιβαλλοντικών Όρων (ΠΟ) του έργου ΟΔΟΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟ – ΑΣΤΑΚΟΣ – ΜΥΤΙΚΑΣ, ΤΜΗΜΑ ΑΙΤΩΛΙΚΟ – ΑΣΤΑΚΟΣ (Χ.Θ. 0+000 – 8+000 και Χ.Θ. 18+300 – 28+250). Στόχος της ήταν η ανανέωση των ΠΟ των τμημάτων από Χ.Θ. 0+000 (Αστακός) μέχρι Χ.Θ. 8+000 (Κόμβος ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγιαλίου) και από Χ.Θ.18+300 (Λεσίνι) μέχρι Χ.Θ.28+250 (Κόμβος Αγ. Ηλία). Από την μελέτη δεν εξετάσθηκε το τμήμα από Χ.Θ. 8+000 μέχρι Χ.Θ. 12+000 μήκους 4 km που έχει ήδη κατασκευαστεί και το τμήμα μήκους 6.300m από τη Χ.Θ. 12+000 μέχρι τη Χ.Θ. 18+300 της οδού, το οποίο αποτελεί αντικείμενο άλλης μελέτης. Το συνολικό μήκος που μελετήθηκε είναι 17.950μ.

Φορέας ανάθεσης: ΥΠΕΧΩΔΕ/Γ.Γ.Δ.Ε./ Ε.Υ.Δ.Ε. / Ο.Σ.Υ.Ε.

ΒΙ.ΠΑ. Σχιστού (ΜΠΕ 258)

Ανανέωση και τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων του ΒΙ.ΠΑ Σχιστού–ΒΙΠΑΣ- (ΜΠΕ 258)

Για το ΒΙΠΑΣ υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Με την εν λόγω μελέτη, εκτός από την ανανέωση των Περιβαλλοντικών Όρων του, αιτείται και η ελαφρά τροποποίησή τους λόγω παραχώρησης στην Ελληνική Τράπεζα Βιομηχανικής Ανάπτυξης (ΕΤΒΑ bank), επιπλέον έκτασης 21στρ με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία βιομηχανικής περιοχής.

 

Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου και προτάθηκαν κατάλληλα επανορθωτικά μέτρα.

Φορέας ανάθεσης: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΧΙΣΤΟΥ Α.Ε.

Οδικός Άξονας Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα, Τμήμα Πάτρα – Αμαλιάδα (ΜΠΕ 274)

Τροποποίηση Της Υπ' Αρ. 102696/30-5-2006 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου «Οδικός Άξονας Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα, Τμήμα Πάτρα – Αμαλιάδα» (ΜΠΕ 274)

Το ως άνω έργο αποτελεί την τροποποίηση της ανωτέρω ΚΥΑ όσον αφορά στην παραλλαγή της χάραξης ανάμεσα στις Χ.Θ. 3+825 έως Χ.Θ. 18+668,92 της εγκεκριμένης ΜΠΕ. Η παραλλαγή της χάραξης στο υπό μελέτη τμήμα αφορά στη μετατόπιση του αυτοκινητόδρομου προς την ενδοχώρα (2,5km προς νότο το μέγιστο), και συγχρόνως η διατήρηση της υπάρχουσας Εθνικής Οδού, με το χαρακτήρα που έχει σήμερα.

Φορέας ανάθεσης: ΥΠΕΧΩΔΕ/ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΥΓΧΡΗΜ. ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ/ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ/ ΕΡΓΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

 

ΑΗΣ Αλιβερίου (ΜΠΕ 280)

Φάκελος Άρθρου 13 της ΚYA Η.Π.11014/703/Φ104/2003 για την τροποποίηση της ΚΥΑ 160235/17-10-2008 Ε.Π.Ο. του έργου: "Εγκατάσταση μιας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας καθαρής ισχύος 416,95 MWe, σε συνθήκες ISO, με καύσιμο φυσικό αέριο, στον ΑΗΣ Αλιβερίου του Δήμου Ταμυνέων Νότιας Ευβοίας» και λειτουργίας του Ατμοηλεκτρικού Σταθμού (ΑΗΣ) Αλιβερίου της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού Α.Ε. (ΔΕΗ Α.Ε.) στο Αλιβέρι του Νομού Ευβοίας" (ΜΠΕ 280)

Στην δεκαετία του 1950 η ΔΕΗ, προκειμένου να αναπτύξει τις εγκαταστάσεις, της προέβη σε μετακίνηση της κοίτης ανώνυμου ρέματος εντός του οικοπέδου της σε μικρή απόσταση σε συνολικό μήκος περίπου 435m με ανοιχτή ανεπένδυτη διατομή. Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής παροχέτευση των απορροών προς τη θάλασσα πριν την εκβολή σε μήκος περίπου 90m κατασκεύασε κλειστούς αγωγούς. Στο πλαίσιο αρχαιολογικών ανασκαφών που σήμερα πραγματοποιούνται εντός του οικοπέδου της ΔΕΗ αποξηλώθηκαν και απομακρύνθηκαν οι κλειστοί αγωγοί. Προκειμένου να καταστεί δυνατή η υλοποίηση των αδειοδοτημένων με την ΚΥΑ 160235/17-10-2008 έργων της ΔΕΗ Α.Ε. αλλά και να επιτευχθεί η αντιπλημμυρική προστασία του οικοπέδου και να εξασφαλιστεί η συνέχεια του ρέματος προς τη θάλασσα υπάρχει ανάγκη διευθέτησης του ρέματος εντός του ορίου ιδιοκτησίας της ΔΕΗ Α.Ε. σε μήκος 517 m περίπου. Αντικείμενο της εν λόγω μελέτης είναι η τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων του έργου ώστε να ληφθούν υπόψη τα έργα διευθέτησης ρέματος που δεν συμπεριλαμβάνονταν στον αρχικό σχεδιασμό.

Φορέας ανάθεσης: ΔΕΗ Α.Ε.

 

Παράκαμψη Αγριάς, Άνω και Κάτω Λεχωνίων του οδικού κυκλώματος Πηλίου (ΜΠΕ 173)

Τροποποίηση και ολοκλήρωση της μελέτης παράκαμψης Αγριάς, Άνω και Κάτω Λεχωνίων, του οδικού κυκλώματος Πηλίου (ΜΠΕ 173Α & 173Β)

Η μελέτη αυτή αφορά στην επικαιροποίηση/τροποποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, τμήματος του οδικού έργου «Παράκαμψη Αγριάς – Λεχωνίων της Ε.Ο. Βόλου – Τσαγκαράδας» στο Νομό Μαγνησίας. Η Εθνική Οδός Βόλου - Τσαγκαράδας, αποτελεί μία από τις δύο βασικές αρτηρίες σύνδεσης του Βόλου και κατ' επέκταση της Θεσσαλίας και της υπόλοιπης Ελλάδας με το Πήλιο. Εξυπηρετεί τις μετακινήσεις όλης της πλευράς του Πηλίου που βρίσκεται προς τον Παγασητικό κόλπο και μεγάλο μέρος των μετακινήσεων της πλευράς που βρίσκεται προς το Αιγαίο. Σε αυτή τη μελέτη εξετάστηκε ως προς τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις η νέα χάραξη Ε.Ο. Τσαγκαράδας – Βόλου με παρακάμψεις των οικισμών Αγριάς, Άνω και Κάτω Λεχωνίων και Μαλακίου, για τις οποίες προβλέπονται παράπλευρες και συνδετήριες οδοί.

Το συνολικό μήκος του υπό μελέτη έργου φθάνει τα 23km περίπου, ενώ μελετάται η κατασκευή 5 γεφυρών, 8 ισόπεδων κόμβων, 2 κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδου κόμβου. Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του έργου και προτάθηκαν μέτρα για την αντιμετώπιση τους.

Φορέας ανάθεσης: Περιφέρεια Θεσσαλίας
Δ/νση Δημοσίων Έργων
Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων

Ελαιοτριβείο δυναμικότητας έκθλιψης ελαιοκάρπου 1,6tn/h (ΜΠΕ 199)

Ανανέωση της υπ’ αριθμ. 5604/23-11-1994 Ν.Α (ΜΠΕ 199)

Πρόκειται για την ΜΠΕ για την ανανέωση της υπ. Αριθμ. 5604/23-11-1994 Νομαρχιακής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων υφιστάμενου ελαιοτριβείου «Γκουβάτσος Χρήστος» στον οικισμό Φασκομηλιά του Δήμου Φιγαλείας. Το υφιστάμενο ελαιοτριβείο είναι κλασσικού τύπου, με εγκατεστημένη ισχύ 43HP και δυναμικό έκθλιψης ελαιοκάρπου 1,6 tn/h. Η μελέτη έχει ως στόχο να καταδείξει ότι δεν έχουν επέλθει ουσιώδεις αλλαγές στο διάστημα που έχει παρέλθει από την έκδοση της ΑΕΠΟ. Στη μελέτη εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του έργου.

Φορέας ανάθεσης: Ιδιώτης